20. McBain Ed: ROMANSSI ***
295 s. Book Studio 1998 (Heikki Sarkkila)
Luin teoksen puoleenväliin lentokoneessa matkalla
Kanarialta Kuopioon ja kotona loppuun. Olen tämän ennenkin lukenut.
Kunnollinen 87-piiri-kirja. Oma.
21. Waltari Mika: KOMISARIO PALMUN EREHDYS ****
239 s. Wsoy 2006 (1940) 12. p YK
Ihmeen hauska oli taas lukea tämä teos, jonka suurin
piirtein osaa ulkoa. Huomaa, kuinka elokuvassakin tarina kulkee kuten
kirjassa, vuorosanoja myöten. Oma.
22. Martinheimo Asko: TUHKANAAMA JA TAIVAANTAKOJA
***
287 s. Wsoy 1995 3.p YV
Topelius-palkkittu nuortenkirja on palkintonsa
ansainnut. Jotenkin tuntuu, että teoksessa on liikaa tavaraa.
Vähemmilläkin kommervenkeillä olisi pärjätty. Oopiumin
nautintaosuudet ovat tarpeettomia. Teokselle on jatko-osa, jota alan
nyt lukea. Hyväkuntoisesta teoksesta on nimiölehti saksittu irti.
Moukkamaista toimintaa. Oma.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti