82. Christie Agatha: KOHTALON PORTTI *
272 s. Wsoy 1983 (Anna-Liisa Laine) RM
Aika oli kait ajanut tämän kirjan ohi jo
kirjoitusvuonna 1973. Vakoojia, fasisteja jne. Enkä ole koskaan
pitänyt näistä Tuppence-kirjoista. Enkä edes ymmärrä, mitä
loppujen lopuksi tapahtui. No jaa, vanha horilas olen. Oma.
83. Simeon Georges: MAIGRET JA VIINIKAUPPIAS ****
218 s. Otava 2004 2.p (Sulamit Reenpää) RM
Inhimillinen kertomus murhasta ja sen syystä. Paha
ihminen tapetaan mutta täytyyhän siitä rangaistus tulla. Maigret
ottaa onnettoman tekijän kiinni, muut saavat hoitaa loput. Oma.
84. Ransome Stephen: SINIVALKOINEN URHEILUVAUNU ***
230 s. Gummerus 1960 (Pauli A. Kopperi) Salama 86
Juna/Tre
Syytön mies on tukalassa asemassa murhasta syytettynä.
Oikea murhaaja löytyy ja päähenkilö saa takaisin jo muusta syystä
karanneen vaimonsa. Vetävämpi teos kuin tästä juonenpätkästä
voisi päätellä. Ehkä pisteitä tuli lisää iloisesta
lukukunnosta. Oma.
85 Juntunen Raimo: LEPÄNKÄVYT *
195 s. Wsoy 1977 Sapo 205 JKL
Liikaa viinanjuontia, pahoja epäloogisuuksia ja aikansa
homokammoa. Hammaslääkäri on kirjoittanut teoksen, jonka aika meni
50 vuotta sitten. Oma.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti