tiistai 15. elokuuta 2017

Saarijärvellä, ja muutoksia rantamökillä

Unohdin hömelö kaikenlaisia tarvikkeita kaupunkiin, ja siksi en voi kuvia lisätä tekstiin.
Etupäässä olen potenut täällä kesäflunssaa, mikä ei ole hauska tila. Vaimo on poiminut mustikoita ja minä olen yskinyt. Nyt olo alkaa helpottaa.
Kävimme tänään Saarijärvellä. Sänkynäni käyttämä heteka hajosi lopullisesti ja minun piti vaihtaa vuoteekseni sohva. Sohvan paikalle siirsimme pehmustamattoman sohvan toiselta seinustalta, ja sohvapöydän ympärille laitoimme kaksi nojatuolia. Toista niistä olin käyttänyt yöpöytänäni. Niinpä lähdimme hakemaan kierrätyskeskuksesta minulle yöpöytää. Oikein oivallinen löytyikin.
Kierrätyskeskuksesta löysin myös puuttuvan Sariolan, Kutsukaa rikostarkastaja Susikoski!, kokoelmaani. Saimme sen ilmaiseksi kaupantekijäisenä. Teoksen antikvaariarvo ylittää yöpöydän hinnan. Sarioloita on nyt hyllyssä 66.
Vielä ostimme Tokmannilta uuden kahvinkeittimen, vanhaa inhosin silmittömästi. Sitä oli hankala käyttää, eikä kannusta edes onnistunut kaatamaan kahvia kuppiin ilman, että osa oli pöydällä.
Ruokailimme, kuten tavallista Saarijärvellä, Vanhassa Pappilassa. Mainiota evästä tunnelmallisessa ympäristössä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LUETTU MM. KORONAN ETIÄINEN

  Kävimme eilen Varkaudessa, mitään emme löytäneet kirpputoreilta ja Elävä Kauppa oli lopetettu. Kirjaston vaihtohyllystä otimme muutaman ki...